לוגו פייסבוק

מעונות יום

מעונות יום 

 

מעונות היום באלפי מנשה משתייכים לרשת "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים ועומדים בכל דרישות התקן של משרד הכלכלה. למעונות רישיון משרד הכלכלה. 

המעונות מופעלים ע"י המתנ"ס בשיתוף המועצה המקומית ומשקפים את מדיניות החינוך היישובית ואת התפיסה החינוכית של "מעון יום קהילתי", אשר מושתתים על מערכת יחסים משותפת והדדית בין ההורים, הקהילה ואנשי המקצוע במעון, תוך ראיה הוליסטית של הילד. 

כיום פועלים שני מעונות המהווים מסגרת חינוכית מעשירה ותומכת לילדי הישוב מגיל 3 ח' עד 3 שנים. 

הצוות המקצועי: צוות המטפלות מיומן ומקצועי,שעובר הכשרה מתאימה והשתלמויות במהלך השנה. הצוות מלווה ע"י פיקוח והדרכה פדגוגי של החברה למתנ"סים כל השנה, ע"י מדריכה פדגוגית ומנהלת הדרכה ארצית. 

בריאות ותזונה: הילדים זוכים לארוחות בוקר וצהרים מזינות, מגוונות, מותאמות לגיל ולהתפתחות הילד. התפריט נקבע ע"י תזונאית קלינית של משרד הכלכלה. ארוחת הצהרים היא בשרית וכשרה, בפיקוח משרד הבריאות ומחולקת גם לילדי הצהרונים שמפעילה המועצה. 

שכר לימוד: שכר הלימוד ברשת "התחלה חכמה" נקבע ע"י משרד הכלכלה והינו מדורג בהתאם לזכאות עפ"י הכנסות ההורים. 

לאתר משרד הכלכלה לחץ כאן

לרישום למעון לחץ כאן

תפיסה חינוכית 

התפיסה החינוכית במעונות היום הקהילתיים  "התחלה חכמה" של  החברה למתנ"סים,  מחברת שלוש גישות חינוכיות: הגישה האקולוגית, הגישה ההתפתחותית וגישתו של לוריס מלגוצי (רג'יו אמיליה). 

1. הגישה האקולוגית:

גישה זו יוצאת מתוך הנחה, כי הבנת ההקשר המשפחתי-קהילתי הכרחית ליצירת איכות חינוכית, בגלל השפעתו הרבה על התפתחותו של הפרט. רק כאשר תכנון המסגרת החינוכית ותכניה יתייחסו לגורמים רבים ככל האפשר, המשפיעים על הילד ומשפחתו, יוכל להתרחש שינוי משמעותי ומוכלל בילד. 

2. הגישה ההתפתחותית:

מעמידה את הילד ואת המחנכת במרכז התהליך החינוכי, כאשר המטרה העומדת בפני המחנכת היא לספק לילד הזדמנויות ותנאים ללמידה המתאימים לו מבחינה התפתחותית.   

3. גישתו של לוריס מלגוצי:

מושג המפתח בגישתו של מלגוצי הוא: "פדגוגיה של יחסים". מלגוצי טען כי איכות המסגרת החינוכית היא תוצר של איכות היחסים המתפתחים בין כלל השותפים לאותה מסגרת. היחסים הם רב מימדים ופועלים במקביל והם כוללים:  

א. יחסים אישיים ובין אישיים. 

ב. יחסים עם המרחב הפיזי: מבנה המעון וארגון הסביבה החינוכית. 

ג. יחסים עם התכנים: הנושאים שבהם דנים, עוסקים ולומדים. 

ד. יחסים עם ההקשר הסביבתי: התייחסות להקשר החברתי-תרבותי.   

פדגוגיה של יחסים-עקרונות ויישום: 

1. אמונה ביכולותיו של הילד ובהיותו מסוגל: עקרון זה מחייב את הצוות לאפשר לילד לנסות ולהתנסות ככל האפשר תוך שמירה על ביטחונו האישי. 

2. שותפות: הכוונה לסוג של יחסים שיש בהם כבוד לאנשים אחרים בעלי זיקה למערכת שלנו והתחשבות בהם. הורים, צוות המטפלות, מדריכי החוגים. 

3. דגש על הילד כפרט: לכל ילד ייחוד משלו. תפקידנו לעזור לילד לבטא את עצמו ולבנות את אישיותו העצמית והעצמאית. 

מעונות התחלה חכמה 

מנהלת המעונות: עדי פרייפלד

מעון ניצנים בשכונת יובלים, מעון ניצני טל בגבעת טל.  

במעונות 3 קבוצות גיל: תינוקות 3-15 חודשים, פעוטות 15-24 חודשים ובוגרים 2-3 שנים. 

במהלך השנה נהנים הילדים מחוגים מותאמים לגיל הרך: ריתמוס יקה, יוגה וחוג חיות הניתנים ע"י מדריכים מקצועיים, במסגרת פעילויות העשרה וסל תרבות שנתי.  

שעות הפעילות: א'-ה'  07:00-16:00  יש אפשרות להאריך את השהות עד השעה 17:00 בתוספת תשלום. 

 ו' 07:00-13:00  

הפעילות במעון מתחילה ב-1 בספטמבר ומסתיימת ב-8 באוגוסט

      הישארו מעודכנים!
      E-mail: טלפון: אנו מעוניינים להצטרף לרשימת התפוצה על פי התקנון
      מתנסנט